Jsem Vám k dispozici Po - Pá od 8 do 20h

Google Analytics – rozšířený elektronický obchod | Specifikace datových vrstev

19.10.2021

Proč je rozšířený elektronický obchod potřeba?

Funkce rozšířeného elektronického obchodu umožňuje e-shopům sledovat celý trychtýř prodejního procesu - zobrazením produktů počínaje, nákupem konče. Rozšířený elektronický obchod nám umožní identifikovat slabá místa, kde dochází k poklesu návštěvnosti, vylepšit je a navýšit tak tržby či konverzní poměr. Další informace najdete v tomto videu (1,5 min.).

Cílem je na určité stránky či interakce implementovat dataLayer.push fragmenty, které obsahují ecommerce data. Tyto informace poté budou zachyceny Správcem značek Google a automaticky odeslány do služby Google Analytics.

Užitečné odkazy:

Stránky pro implementaci:

Pro fragmenty dataLayer.push existuje několik možností, kam je implementovat, a to dle daného projektu:

  • Zobrazení seznamu produktů
  • Kliknutí na produkt
  • Zobrazení detailu produktu
  • Přidání nebo odebrání produktu z košíku
  • Zobrazení bannerů v rámci webu
  • Kliknutí na bannery v rámci webu
  • Všechny kroky v košíku
  • Na konverzní stránku e-shopu po úspěšném zakoupení produktu (ne, pokud nákup nebyl dokončen např. v případě neúspěšné platby)

Umístění kódu: Na tom nezáleží, jen se ujistěte, že každý kód je aktivován pouze tehdy, když situace/interakce splňuje popis viz. níže.

Co je třeba mít na paměti:

  • Pro různé situace/interakce musí být implementovány různé sledovací kódy
  • Fragmenty kódu dataLayer.push musí dodržovat přísnou datovou strukturu, která je uvedena níže.
  • Data související s penězi musí být formátována následujícím způsobem:
  • Typ: Řetězec
  • Obsah: Pouze číslo oddělené desetinnou čárkou
  • Oddělovač: Tečka
  • Správné zadání: 14.00
  • Chybné zadání: 15,00; 20.00 EUR; $5.00
  • Dejte pozor na komentáře ve fragmentech kódu, obsahují užitečné informace.

#1 Seznam produktů - zobrazení produktů

Abyste se vyhnuli zbytečnému formátování kódu, zkopírujte kód zde.

Tento fragment musí být aktivován, když se návštěvník dostane na stránku a uvidí jeden nebo více produktů v konkrétním seznamu. Pokud existuje více než jeden produkt, zahrňte všechny viditelné do pole produktů.

Sledujte komentáře v kódu - musí zde být statické hodnoty a hodnoty, které musí být dynamicky nahrazeny vašimi vlastními funkcemi.

Důležité: Každý produkt obsahuje klíč seznamu. Tento klíč obsahuje název seznamu, ve kterém byl produkt zobrazen. Zde jsou všechny možné názvy seznamů (je nutné si dobře promyslet, kde lze produkty zobrazit, pokud neplánujete sledovat jednotlivé seznamy, odeberte tuto část ze specifikace):

  • Výsledky vyhledávání
  • Postranní panel
  • Kategorie
  • Související produkty
  • Domovská stránka
  • Zápatí

#2 Seznam produktů - po kliknutí na produkt

Po kliknutí na produkt v určitém seznamu produktů aktivujte tento kód. Abyste se vyhnuli zbytečnému formátování kódu, zkopírujte kód zde.

#3 Stránka s detaily produktu - při zobrazení produktu

Spustit tento kód při otevření stránky s detaily produktu, např.: /shop/phones/iphone6.html nebo při rozšíření/zobrazení náhledu produktů v seznamu produktů (neplatí pro všechny internetové obchody, pokud je to pro Váš projekt irelevantní, odeberte tuto část ze specifikace). Abyste se vyhnuli zbytečnému formátování kódu, zkopírujte kód zde.

#4 Přidání nebo odebrání produktu z košíku

  • Přidání produktu do košíku - kód zde
  • Odebrání produktu z košíku - kód zde

#5 Zobrazení interního banneru

Když se zobrazí interní promo banner, spusťte tento kód. Pokud je na stránce více promoakcí, zahrňte je do pole promoakcí.

#6 Proklik interního banneru

Když uživatel klikne na banner, spusťte tento kód.

#7 Kontrola

Když návštěvník přeskočí do nákupního košíku, je nutné spustit konkrétní fragment kódu. Pro každý krok košíku budou fragmenty odlišné - upravte je dle specifik webu/e-shopu/projektu:

  • 1. krok košíku - Zadání fakturačních a dodacích údajů - kód zde
  • Tento fragment musí také obsahovat pole "produkty" a všechny produkty, které byly v košíku před zahájením zadávání údajů.
  • 1. krok košíku - Zvolení způsobu doručení - kód zde
  • Uživatel je stále v 1. kroku košíku, ale tentokrát vybral způsob doručení. Předchozí fragment kódu byl spuštěn, když uživatel zahájil zadávání (bez výběru dalších možností).
  • 2. krok košíku - Zadání platebních údajů - kód zde
  • 2. krok košíku - Po zvolení platební metody - kód zde
  • 3. krok košíku - Kontrola objednávky - kód zde

#8 Nákup

Po úspěšném dokončení nákupu spusťte tento kód. Zahrňte také zakoupené produkty do pole produktů. Spusťte tento kód pouze jednou - pokud uživatel stránku obnoví nebo ji znovu navštíví, tento kód se nesmí spustit, aby se zabránilo sledování duplicit).

Zdroj