Grafické formáty v PPC systémech Sklik a GoogleAds
Pojďme se společně podívat na přehled nejpoužívanějších a nejproklikávanějších grafických formátů v reklamních systémech Sklik a Google Ads včetně formátů pro kombinovanou reklamu.
GOOGLE ADS
GoogleAds - responzivní reklama
• Ilustrační obrázek: na šířku (poměr stran 1,91:1): min. 600x314 px, čtverec (poměr stran 1:1): min. 300x300 px
• Logo: na šířku (4:1): 1200x300 (min. 512x128) čtvercové (1:1): 1200x1200 (min. 128x128)
• Čtvercový i obdélníkový obrázek by měl obsahovat maximálně 20 % textu (což platí i pro loga obsahující text).
• Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG. Na rozdíl od kombinované reklamy v Skliku, responzivní reklama nepodporuje formát GIF.
• Maximální datová velikost je 5 120 kB.
• U některých reklamních prostor může dojít k horizontálnímu oříznutí obrázku až o 5 % na každé straně.
GoogleAds - Bannery
• Podporované formáty jsou JPG, PNG, GIF.
• Maximální datová velikost je 150 kB
• Nejproklikávanější rozměry:
✓ 336x280
✓ 300x250
✓ 728x90
✓ 300x600
✓ 320x100
✓ 930x180
Animovaná reklama
• Podporovaný formát GIF.
• Délka animace nesmí přesáhnout 30 sekund.
• Maximální frekvence je 5 obrázků za vteřinu (FPS).
• Reklama může běžet ve smyčce, po 30 sekundách se však musí zastavit.
SKLIK
Sklik - kombinovaná reklama
• Čtvercový ani obdélníkový ilustrační obrázek nesmí obsahovat uměle vložený text (jako ilustrační obrázek není možné použít reklamní banner), neměly by mít zbytečně velké okraje a barevné pozadí.
• Podporované formáty jsou JPEG, JPG, PNG, GIF.
• Maximální datová velikost je 1 MB.
• Obrázek může být oříznutý až o 7 %, důležité prvky by se tedy neměly nacházet v krajích.
Doporučené rozměry:
• Ilustrační obrázek:
- čtverec (1:1): 1200x1200 px (min. 300x300 px)
- obdélník (1,91:1) 1200x628 px (min. 600x314 px),
• čtvercové logo (1:1): 1200x1200 px, obdélníkové logo (4:1): 1200x300 px
Sklik - bannery
• Nejproklikávanější rozměry:
✓ 320x100
✓ 970x310
✓
300x250
✓
300x600
✓
300x300